ارز دیجیتال

اتریوم چیست و چه تفاوتی با بیت کوین دارد ؟

شاید در کنار نام بیتکوین بارها نام اتریوم را نیز شنیده باشید! اما اتریوم چیست ؟
اتریوم (Ethereum) یک ستاره در حال رشد در دنیای ارزهای رمزنگاری شده است. پس از بیت‌کوین، که ارز دیجیتال اصلی ست، اتریوم به دومین ارز دیجیتال ِبا ارزش در روش‌های جدید پرداخت تبدیل شده است. به زعم بسیاری از کارشناسان، مهم‌ترین رقیب بیت‌کوین کسی نیست جز اِتیریم که در سال 2015 متولد شد. دراین مطلب هرچیزی که لازم باشد درباره اتریوم بدانید وجود دارد. با earn1sec همراه باشید.
بعداز آنکه اتریوم در سال 2015 راه اندازی شد، ارزش هر اتر (ارز اتریوم) از سال گذشته تا کنون بیش از 5000 درصد (50 برابر) افزایش یافته و درحال حاضر یک اتر تقریبا 500 دلار قیمت دارد.  ارزی که به عنوان یک منبع کسب درآمد فوق العاده، بسیاری را ثروتمند ساخته است.

نمودار اتریوم


اتریوم چیست ؟

اتر دومین پول دیجیتال با ارزش بعد از بیت کوین است. که برای اولین بار توسط برنامه نویس 19 ساله، Vitalik Buterin در سال 2013 معرفی شد. بوترین، اتریوم را به عنوان پیشرفتی در بیت کوین پیش بینی کرده بود. مانند بیت کوین، این یک شبکه پرداخت غیرمتمرکز است که دارای ارز رمزنگاری شده است و اجازه می دهد تا پرداخت های ناشناس (با نام مستعار) در اینترنت بدون نیاز به یک بانک یا شخص ثالث دیگر انجام شود. معاملات در یک لیست غیرمتمرکز با نام blockchain ذخیره می شوند و برای همه در شبکه قابل مشاهده هستند.

اتریوم چه تفاوتی با بیت کوین دارد؟
به عنوان دومین ارز رمزنگاری شده بزرگ پس از بیت‌کوین، Etherum به ناچار با آن مقایسه می‌شود. افزایش سریع آن منجر به این ادعا شده است که قیمت آن دارای حباب شده است. اما طرفداران می گویند ethereum مزایای متعددی نسبت به بیتکوین دارد که آن را مفید تر می‌کند.
اول این که ehereum به “بلوک”(سوابق معاملات ارز رمزنگاری شده)اجازه می دهد، تا بسیار سریع تر از بیت کوین ایجاد شود. در حالی که بیت‌کوین توسط خرده فروشان آنلاین و حتی برخی از فروشگاه های فیزیکی به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد، طرفداران اتریوم معتقدند که کارایی آن، اتریوم را برای معاملات، تبدیل به انتخاب بهتری می‌کند.

لوگو اتریوم
لوگوی اتریوم

اما مزیت اصلی اتریوم چیست ؟ این است که فناوری بکار گرفته شده در آن به برنامه های کامپیوتری، نه فقط ارز، برای اجرا در شبکه اجازه می دهد. اگر فایل های خودرا را در یک سرویس ذخیره سازی ابری مانند Dropbox ذخیره کنید، به Dropbox اعتماد می‌کنید تا از آن مراقبت کند، اما در شبکه ذخیره سازی غیر متمرکز، به آنهای که علاقه مند به نگه داری و استفاده از آن هستند اعتماد می‌کنید.
تا کنون تعدادی اپلیکیشن بر روی شبکه Ethereum ساخته شده اند و شبکه نیز از ابتدای کار برای جمع‌آوری پول با ارائه اولیه سکه های مختلف(ICO) استفاده شده است که اتر یا سایر ارزها به “توکِن‌های” ویژه ای که دسترسی به سرویس را فراهم می کنند، تبدیل می‌شوند.
حتی طرفداران آن اغلب برای توضیح مزایای اتریوم تلاش می کنند، اما یک چیزی که مشخص است، در ماه های اخیر محبوبیت و قیمت آن افزایش یافته است. ارزش کلی تمام اتر در حال حاضر 44 میلیارد دلار است، در مقایسه با 240 میلیارد دلار برای بیت‌کوین.

چه چیزی بر قیمت اتریوم تاثیر می گذارد؟
قیمت اتریوم از زمان شروع بکار، بسیار آهسته تر از بیت‌کوین افزایش داشته است، و برای 18 ماه ابتدایی درحدود 10 دلار ثابت بوده است. سپس در ماه مارس 2017 شروع به صعود نمود و به اوج قیمت 395 دلار، در ماه ژوئن رسید و در ماه بعد قیمت آن به 155 دلار کاهش پیدا کرد و سپس دوباره افزایش یافت.
بخشی ازاین افزایش قیمت به دلیل افزایش ارزش بیت‌کوین بود، که موجب افزایش علاقه به ارزهای آنلاین شد. این شرکت همچنین در ماه های اخیر از سازمان های بزرگ، از جمله مایکروسافت، JP Morgan و Intel، پشتیبانی گسترده ای دریافت کرده است. کاهش چشمگیر آن در گذشته مربوط به نگرانی های امنیتی و نوسانهای کلی بازار بوده است، از جمله فروش های سرمایه گذاران بزرگ یا اقدام عجولانه ناشی از اخبار جعلی. در ماه ژوئیه قیمت اتریوم در یک روز پس از کاهش اعتماد به آن بیش از 20 درصد کاهش یافت که بعد از آن معلوم شد، شایعه مبنی بر درگذشت بوترین، بنیانگذار اتریوم نادرست بود.
اتریوم و بیتکوین

چه کسی اتریوم را اختراع کرد؟
یکی از بزرگترین اسرار جهان دنیای تکنولوژی، اینست که چه کسی بیت کوین را اختراع کرده است. نام مستعار مشهور “ساتوشي ناکاموتو”، کاربران ارزهای دیجیتالی و روزنامه نگاراني را که به دنبال مخترع آن میگردند را به ستوه آورده است. بر خلاف بیت کوین، خالق اتریوم همیشه علنی بوده است.
یک شهروند کانادایی که در روسیه متولد شده است، بوترین ایده خود را برای ارز دیجیتال در سال 2013 هنگامی که 19 ساله بود منتشر کرد و طی دو سال بعد آن را راه اندازی کرد. بوترین از سن نوجوانی جوایز ریاضی دریافت کرد و در سال 2012 مدال برنز انفورماتیک در المپیاد بین المللی را کسب کرد.
خالق کوین اتریوم
او زمانیکه 17 ساله بود، پس از آنکه از پدرش در مورد ارزهای رمزنگاری شده مطالبی شنید، در وبسایت های تخصصی بیت‌کوین شروع به نوشتن مطلب کرد. او ایده خود را برای اتریوم در سال 2013 به عنوان یک “شبکه استخراج غیرمتمرکز و پلتفرم توسعه نرم افزاری مرکب” پیشنهاد کرد. او پس از دریافت Thiel Fellowship ( بورسی که به دانشجویان زیر 23 سال تعلق میگیرد تا از تحصیل خارج شوند و به سایر کارها ازجمله تحقیقات علمی بپردازند) به ارزش 100،000 دلار در سال 2014 از دانشگاه واترلو خارج شد. بوترین و کارآفرین کانادایی جوزف لووبین، شرکت Ethereum Switzerland GmbH را بعد از آن سال تاسیس کردند.

چند نفر از اتر استفاده می کنند؟
تقریبا 5.3 میلیون کیف پول دیجیتالی برای نگهداری اتر وجود دارد. که البته هر شخص می‌تواند بیش از یک کیف پول داشته باشد. تعداد کیف پولی که شامل اتر هستند در ماه های اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته و از ماه مه 1.6 میلیون نفر افزایش یافته است.

چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟
اتر را می توان در تعدادی از فروشگاه های آنلاین و با کارت های اعتباری ویزا و Mastercard استفاده کرد. آنها همچنین می توانند در کیف پول های آنلاین ذخیره شوند، به این امید که ارزش این ارز افزوده شود و سرمایه گذاری آنها به سودآوری برسد.

آیا باید در اتریوم سرمایه گذاری کنم؟
قیمت اتریوم به تازگی افزایش یافته است و در ماه های آینده نیز می تواند صعود کند. ارزهای دیجیتال به طور قابل توجهی فرار هستند و به کاربران هشدار داده شده که حباب در حال رشد میتواند هر زمان ترکیده شود. اما بسیاری از آنها به لطف اتریوم تبدیل به میلیونرهایی شده اند.

Rate this post

4 دیدگاه

  1. برای اینکه آدرس اتریوم در سایت بلاک چین رو بهمون بده باید چکار کنیم؟؟؟ ینی بهتره اینجوری بگم آدرس اتریوم برای دریافت جایزه یا همون بونوس رو باید از کجا بیاریم؟آیا ادرس بیت کوین همون آدرس اتریوم هست؟ممنون میشم در این مورد راهنمایی بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن