بازاریابی و فروشدیگر سیستم هامقالات آموزشی

روش های کلیدی افزایش ممبر کانال تلگرام

بدیهی است که تلگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی است و به جرئت میتوان گفت در کنار اینستاگرام و واتس اپ، محبوب ترین شبکه اجتماعی در ایران است، به طوری که آمارها حاکی از حضور ۴۰ میلیون کاربر ایرانی در این پیام رسان است.
شبکه های اجتماعی علاوه بر اینکه ابزاری برای سرگرمی هستند، نوعی منبع درآمد و روش عالی کسب درآمد از اینترنت به شمار میروند، و هر جایی که مخاطبان بیشتری داشته باشد، مکان بهتری برای تبلیغات و لذا درآمدزایی است. از این رو اپلیکیشن پیام رسان تلگرام با میلیون ها کاربر، پتانسیل بالایی جهت ایجاد فرصت های شغلی نوین ارائه میکند. کما اینکه جمعیت بسیار در ایران از تلگرام کسب درآمد میکنند.
در بین امکانات متنوع تلگرام، کانال‌های آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. به کمک کانال های تلگرام، هزینه و زحمت آغاز یک رسانه دیجیتال به حداقل میرسد. لذا جایگاه و اهمیت تولید محتوا، به ‌عنوان نیروی محرکه رسانه های دیجیتال، بسیار پررنگ شده است.

روش های کلیدی افزایش ممبر کانال تلگرام

چالش اصلی در راه اندازی و مدیریت یک کانال، تعداد اعضا (member) واقعی آن است. طبیعتاً هر چه تعداد اعضای یک کانال تلگرام بالاتر باشد، کانال در منظر مخاطب، مطمئن تر بوده و لذا احتمال جذب مخاطبین بیشتر بالاتر میرود. به عنوان نمونه، یک کانال فروش محصولات را در نظر بگیرید. هر چقدر تعداد فالوئر واقعی این کانال بیشتر باشد، مخاطبان بیشتری به راستی و درستی کانال اعتماد کرده و سفارش های بیشتری را از کانال درخواست میکنند، و در نتیجه درآمدزایی و کسب درآمد از کانال تلگرام بیشتر میشود. علاوه بر این کاهش اعضا (ریزش) با سرعتی متفاوت برای اکثر کانال های متفاوت رخ میدهد، باید به حداقل برسد. از اینرو مسئله جذب و نگهداری مخاطب اهمیتی دوچندان پیدا میکند. سوال همیشگی کاربران نیز اینست که چگونه اعضای کانالمو زیاد کنم؟! در ادامه روش های اصولی و کلیدی افزایش اعضای واقعی کانال را برای شما تشریح میکنیم. البته لازم به ذکر است که تمامی این روش ها و راهکار ها برای افزایش ممبر گروه تلگرامی هم کاربرد دارند.

1.موضوعی ثابت برای کانال تلگرام انتخاب کنید:

گام اول در ساخت یک کانال، این است که بدانید هدفتان از ایجاد کانال چیست؟ باید موضوع هدف را پیش از راه اندازی کانال، مشخص کنید. قبل از آن برای کانال، شناسنامه معتبر بسازید! سپس پیرامون موضوع ، زمان زیادی را برای فکر کردن به این موضوع صرف کنید و راجع به آن مفصل تحقیق کنید. باید حتما متوجه باشید که که بعد از انتخاب هدف کانال، دیگر قابل تغییر نخواهد بود. مثلاً اگر موضوع کانال شما در زمینه فناوری و تکنولوژی تولید محتوا کرده است و مخاطبانی را حول این موضوع جذب کرده است، نباید در مورد موضوعات ورزشی یا طنز، محتوا منتشر کنید. این عمل نارضایتی اعضای کانال را به همراه دارد و ممبرها زود کانال را ترک خواهند کرد.

2.روی اعضای واقعی تلگرام تمرکز کنید:

اعضای واقعی، افرادی هستند که به انتخاب خود در کانال تلگرام حضور دارند، به محتوای کانال آنها را جذب کرده و بدون چشم داشتی علاقه دارند و آن را رصد میکنند. مجبور کردن افراد به حضور در کانال نتیجه معکوس دارد. به عبارت دیگر جذب افراد با تبلیغات دروغ و بصورت فیک در یک کانال تخصصی نتیجه عکس خواهد داشت. همچنین وبسایت های فروش فالوور و ممبری هستند که میتوان از آنها Buy telegram members را تست کرد. اینگونه سرویس تلگرامی پیشنهاد نمی شود، هرچند که خرید ممبر واقعی تلگرام از این سایت ها نیز گاها نتیجه مثبتی داشته است.
رشد کانال تنها با مخاطبین واقعی ممکن است.

3.پروفایلی حرفه ای برای کانال تلگرام درست کنید:

بسیار مهم است که لگو و تصویر پروفایل کانال شما یکتا و چشم نواز باشد. توضیحات مفصلی را در bio کانال خود بنویسید و منظور کالی کانال را در 4 یا 5 جمله تشریح کنید. آدرس کانال را کوتاه و مرتبط انتخاب کنید بطوریکه به راحتی به حافظه سپرده شود. پس از انتخاب، هرگز آدرس را تغییر ندهید. هویت یکتا و ثابت و راسخ باعث تثبیت برند شما در اذهان مخاطبین میشود. سعی کنید لوگوی کانال را در تمام تصاویر و ویدئوهایی که منتشر میکنید، قرار دهید (اصطلاحاً واترمارک بگذارید). همچنین آدرس کانال را زیر هر پست درج کنید. به‌این‌ترتیب، هربار مطالب شما در کانال‌ها و گروه‌ها منتشر شوند، برند کانال شما بهتر رصد می‌شود.

4.مخاطب-دوست باشید:

با گذشتن آیدی ادمین در قسمت توضیحات، پلی ارتباطی میان خود و مخاطب ایجاد کنید که سوژه ها، انتقادات و پیشنهادات خود را با شما در میان بگذارند. ادمین باید حضوری فعال داشته باشد، ترجیحاً از وضعیت Last Seen Recently استفاده نکند، تمام پیام ها را باز کند و حتی المقدور به آنها جواب (حتی کوتاه یا اموجی) بدهد. نکات کوچک این چنینی، تاثیری به سزا در محبوبیت کانال دارد. با رشد کانال و افزایش تعداد اعضا، بدیهی است که باید تعداد بیشتری ادمین استخدام شوند. نکته دیگر این که بهتر است هرازچندگاهی مخاطبین در تولید محتوا سهیم باشند. برای این منظور در کانال پست های تعاملی، مثل نظر سنجی، یا پست هایی با گزینه لایک یا کامنت قرار دهید.

5.محتوای طراز اول تولید کنید!

مهم‌ترین رسالت شما تولید و انتشار محتواست. برای مثال در کانال تلگرام earn1sec تمامی تلاش ما بر تمرکز بر روی اموزش های تجارت الکترونیک و ارزدیجیتال می باشد. نه تنها در تلگرام ، بلکه در تمامی شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام و یا در تمامی اینترنت از جمله وبسایتها! محتوی کاربردی و با کیفیت حرف اول را میزند! محتوای درجه یک در دیگر کانال‌ها و گروه‌ها اشتراک گذاری میشوند لذا مخاطبان بیشتری به کانال شما روی می آورند. مطالبی که شامل عکس، اینفوگرافیک ، ویدیوهای آموزشی با زیرنویس یا گیف هستند بازخورد و ایمپرشن بیشتری نسبت به دیگر فرمت های محتوی دارند. باید دقت کرد که مطالب بلند حوصله سر بر هستند و کاربران تلگرامی علاقه چندانی با انها ندارند. همچنین با استفاده از ربات های مختلف تلگرامی دکمه های شیشه ای به مطالب خود اضافه کنید تا شاهد افزایش ممبر کانال تلگرام ارگانیک باشید.
ترفندهای افزایش ممبر کانال تلگرام

6.مطالب کپی/پیست منتشر نکنید:

گروه های تلگرامی بیشماری وجود دارند و مطالب کانال های بزرگ و مطرح، به سرعت دست به دست میشوند. در نتیجه اگر این مطالب را عیناً کپی کنید، اکثر مخاطبین متوجه میشوند که محتوای اصلی متعلق به کانال بزرگتر بوده و کانال شما که احتمالاً کوچکتر است، آن را کپی کرده، در نتیجه کانال شما در منظر مخاطب کم ارزش جلوه میکند. راه حل کلیدی این است که مطالب کانال های دیگر را بخوانید، و آن را با ادبیات خودتان بازنویسی کنید. مطالب تصویری را هم سعی کنید با درج واترمارک، منتشر کنید.

7.کم گوی و گزیده گوی، چون دُر:

سعی کنید محتوایتان طولانی نباشد و حداکثر از اندازه یک صفحه گوشیِ متوسط، بیشتر نشود. برای این کار می‌توانید پست‌های متنی‌تان در یک گوشی با صفحه متوسط چک کنید و اگر طولانی‌تر از حد مجاز بود، سعی کنید آن را کوتاه کنید. نکته دیگر این است که طبق بررسی‌های انجام‌شده، اینفوگرافیک ها (نمودارهای گرافیکی)، تصاویر، گیف ها و ویدیوهای کم حجم بیشتر از سایر انواع محتوا بازنشر می‌شوند. بنابراین اگرچه تولید این نوع محتوا زحمت بیشتری میطلبد (مخصوصاً اینفوگرافیک ها که محبوب ترین هم هستند)، اما ارزش دارد لذا سعی کنید آن ها را در دستور کار قرار دهید.

8.در زمان مناسب پست قرار دهید:

سعی کنید ساعت مناسبی از روز را جهت انتشار محتوا انتخاب کنید و کاربر را به این ساعت عادت دهید. این که چه ساعتی مناسب است، بستگی به مخاطب شما دارد. معمولاً پست هایی که از 2 بامداد تا 8 صبح قرار میدهید، زیاد دیده نمیشوند. اما مثلاً اگر مخاطبین شما دانشجوها هستند، اتفاقاً این زمان مناسبی است زیرا دانشجوها معمولاً بطور رسمی شاغل نیستند و از کلاس های اول صبح اجتناب میکنند لذا ساعات بلندی از شب را بیدار هستند.

9.چالش و مسابقه جایزه دار را بیندازید:

فرض کنید کانال شما راجع به طبیعت گردی است، از کاربران بخواهید تصاویر مناظر بکر طبیعی خود را برای شما ارسال کنند و شما عکس ها را با ذکر نام مخاطب در کانال قرار بدهید، هر عکسی بازدید (یا لایک) بیشتری داشت، برنده مسابقه است و مثلاً جایزه ای نقدی یا غیر نقدی مختصری (مثالً 20 هزار تومن) به عکاس تعلق میگیرد. در دراز مدت، هزاران برابر این مقدار به شما بازخواهد گشت. دیده شده است که کانال هایی با موضوعات خانوادگی با راه اندازی چالش هایی (بعضاً لوس) مثل به اشتراک گذاشتن عکس کودکان و جایزه دادن به پربازدیدترین عکس، مخاطبین زیادی را جذب کرده اند. خلاقیت به خرج دهید و با کمک همفکری دیگر مدیران گروه یا کانال ، روش های نوین جذب و افزایش ممبر کانال تلگرام را بیابید.

10.درمحتوی از هشتگ استفاده کنید:

البته حقیقت این است که کاربرد هشتگ در تلگرام اثربخشی توییتر با اینستاگرام را ندارد زیرا حوزه جستجوی هشتگ در تلگرام برخلاف اینستاگرام و توییتر، جهانی نیست. با این حال هشتگ باعث می شود که اعضای کانال در صورت تمایل به جستجوی یک موضوع خاص آن هشتگ را در کانال شما سرچ کنند و سریع تر به آن مطلب برسد.

11.از اضافه کردن اعضای قلابی پرهیز کنید:

این مثال بدیهی را در نظر بگیرید: فرض کنید کانال شما 100 هزار عضو دارد، اما عضوی جدید وارد کانال شما می شود میبینید تعداد بازدید پست های شما فقط پانصدتا است. کاربر بلافاصله ذهنیتی منفی راجع به کانال پیدا میکند و آن را ترک میکند. همچنین این کار باعث میشود کسی به کانال شما تبلیغ ندهد. در نتیجه خرید ممبر فیک کانال کاری کاملا بیهوده و پرهزینه بوده که در عمل نتیجه جالبی هم ندارد! بسیار دیده شده که صاحبان کانال های تلگرامی و پیج های اینستاگرام به سمت خرید فالوور و ممبر فیک برای پیج ها و پروفایل ها خود می روند که نتیجه ان چیزی جز شکست نیست.

12.ابتدا از دوستان خود شروع کنید:

در ابتدای راه اندازی که ممبری داخل کانال ندارید، عضو گیری سخت تر است، زیرا بازدیدکننده از تعداد اعضای پایین خوششان نمیاد و سریع از کانال خارج می شوند. تلگرام به شما این امکان را میدهد که در آغاز، 200 نفر از مخاطبین خود را وارد کانال کنید. این کار خطرناک است. اولاً همانطور که عنوان شد، اضافه کردن افراد به گروه بدون میل خودشان اشتباه است. ثانیاً قطعاً تمام 200 نفر مخاطبی که در گوشی خود دارید، دوست نزدیک شما نیستند. لذا در ابتدا تنها دوستان واقعی و وفادار خود را در کانال اضافه کنید و از آنها بخواهید برای مدتی، محتوای شما را منتشر کنند. کانال های کم عضوی وجود دارند که هرگز معروف نیستند و بیصدا کار خود را ادامه می دهند. شاید خیلی از این کانال ها بیشتر از کانال های چند هزارتایی، کسب درامد داشته باشند. چیزی که ارجحیت دارد تعداد افراد نیست، بلکه این است که افرادی که در کانال هستند، پیگیر محتوای کانال باشند.
استراتژی تبلیغاتی مناسبی اتخاذ کنید.

13.کانال خود را از طریق پلتفرم های دیگر وب معرفی کنید:

بسیاری از کاربران تلگرام، از سایر شبکه های اجتماعی مثل توییتر، اینستاگرام یا حتی فیسبوک و واتس اپ هم استفاده میکنند و موضوعات مورد علاقه خود را در این شبکه ها هم دنبال میکنند. بنابراین در این شبکه ها نیز صفحه ای مرتبط با کانال تلگرام خود بسازید. در پروفایل ایسنتاگرام شخصی خود لینک کانال تلگرام را قرار دهید. اگر در بخش کامنت های ایسنتاگرام راجع به موضوع مرتبط با کانالتان بحثی بود، در بحث شرکت کنید و در پایان بحث کانال خود را پیشنهاد کنید. اگر وبلاگ یا صفحه خانه دارید، در آنجا نیز کانال تلگرام خود را تشریح و تبلیغ کنید. اگر سایت فروشگاهی دارید، سعی کنید مطالبی را بطور اختصاصی در کانال قرار دهید. مثلاً اگر فروشگاه موبایل هستید، قیمت و مشخصات گوشی را در سایت قرار دهید اما ویدیوهای مقایسه آن با سایر برندها و گوشی ها را در کانال آپلود کنید و از کاربران سایت بخواهید جهت دیدن ویدیو و کسب اطلاعات بیشتر به کانال مراجعه داشته باشند.

شبکه های اجتماعی مجموعه earn1sec ما را در تلگرام – توییتر و اینستاگرام دنبال کنید


14.از سرویس های آنلاین تبلیغاتی کمک بگیرید:

آدرس و توضیحات کانالتان را در دایرکتوری‌ های متعددی که در فضای وب به‌منظور ایجاد لیست کانال‌های تلگرام فارسی‌ زبان ایجادشده است، ثبت کنید. کاربران برای پیدا کردن کانال های مرتبط با علاقه های خود، به این سرویس ها مراجعه میکنند و نام کانال شما میان کانال های پیشنهادی به مخاطب قرار میگیرد. بعضی از این سرویس ها به شرح زیر هستند:
http://tsear.ch/
http://www.canalyab.ir
http://telegram-canal.ir/
http://mychannels.ir/
در نهایت آدرس کانالتان را در ربات tchannelsbot@ ثبت کنید. با ثبت کانالتان در این بات، به شما یک لینک در وب‌سایت http://tchannels.me تعلق خواهد گرف و می‌توانید این لینک را در اختیار مخاطبانتان قرار دهید و از آنها بخواهید با مراجعه به این لینک، به شما امتیاز مثبت بدهند تا در فهرست کانال‌ها جایگاه بهتری پیدا کنید.

15.از تبلیغاتی که در کانال خود قرار میدهید، آگاه باشید:

گرچه هدف شما از کانال، کسب درآمد است اما با توجه به وضع تبلیغات ایرانی و متن های تبلیغاتی عجیب و غریب و عموماً مضحک، مخاطب متوجه کذب تبلیغ میشود و کانال شما را به عنوان منتشرکننده تبلیغ، در آن سهیم میداند و بلافاصله اقدام به ترک کانال میکند. بنابراین قبل از پذیرش سفارش تبلیغ از کانال های دیگر، مطمئن شوید پیام تبلیغاتی آنها عاقلانه است. نکته دیگر این است که انتشار پی در پی مطالب تبلیغاتی موجب آزار مخاطب و درنهایت ترک کانال میشود. ساعت مشخصی از روز را جهت انتشار مطالب تبلیغاتی در کانال در نظر بگیرید و خارج از این ساعت، مطالب تبلیغی منتشر نکنید. همچنین سعی کنید بلافاصله قبل از تبلیغات و بلافاصه بعد از آنها، چند پست خوب قرار دهید، تا به بهانه پست ها، تبلیغات میان آنها نیز دیده شوند. این روش سال های سال است که توسط صداوسیما اجرا میشود؛ آیا دقت کرده اید که میان برنامه های پرمخاطب (و بعضاً پوچ) تلویزیونی مثل سریال های ایرانی، مسابقات نمایشی یا بازی های مهم فوتبال اروپایی، چقدر تبلیغ نمایش داده میشود؟

16.در سایر گروه ها و سوپرگروه های تلگرام مطالب کانال را منتشر کنید:

بدون شک یکی از بهترین ترفند های افزایش ممبر کانال تلگرام تبادل ، کراس پروموشن و تبلیغات مستقیم در دیگر پلتفرم هاست. این یک روش پرخطر اما پرامتیاز است. مدتی را صرف جستجوی گروه ها و سوپرگروه هایی کنید که موضوعی مرتبط با موضوع کانال شما دارند. ابتدا گروه را رصد کنید. معمولاً در چنین گروه هایی فرستادن تبلیغ بدون هماهنگی موجب عصبانیت ادمین ها میشود و پست تبلیغاتی شما (احتمالاً همراه خودتان) از گروه حذف میشود. روش بهتر این است که با ادمین ها رابطه ای صمیمانه برقرار کنید و از آنها بخواهید به شما اجازه انتشار مطالب کانالتان را بدهند. در عوض به آنهاپیشنهاد کنید در کانالتان تبلیغ آنها را میکنید.

17. کسب ارزدیجیتال تلگرام و اهدای رمزارز (تون) تلگرام به کاربران:

اگر مطلع باشید از مدت ها قبل، پلتفرم تلگرام پروژه‌ای به نام شبکه باز تلگرام (Telegram Open Network) یا به اختصار «تون» (TON) را توسعه داده که سر و صدای بسیاری به پا کرد. تون ارزدیجیتال متعلق به تلگرام و روشی برای تبادل داده بر بستر بلاک چین است. در شبکه تون، کوین رمزنگاری‌شده با نام گرام – Gram بکار برده خواهد شد. در نتیجه شما میتوانید این رمزارز آینده دار را به کاربران خود هدیه دهید.

جمع بندی! تجربه و نظر شما چیست؟
اگر روش، ربات های کاربردی و ترفند بدردبخور دیگری برای افزایش تعداد واقعی ممبر کانال تلگرام میشناسید که به آن اشاره نکردیم ، پیشنهادات خود را در بخش نظرات اشتراک بگذارید. در این مقاله سعی شده که تمامی روش ها و ترفند های افزایش عضو گردآوری شود پس از روش های اصولی اشاره شده در این پست برای افزایش ممبر کانال تلگرام خود استفاده کنید و به دنبال روش های کلاه سیاه نباشید. ما در earn1sec امیدوارم این مقاله روش های کلیدی افزایش ممبر کانال تلگرام برای شما مفید واقع شود.

دانلود فایل pdf مقاله

4.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن