ارز دیجیتال

رئیس بانک جهانی: همه نسبت به Blockchain هیجان زده هستند، نه بیت‌کوین

رئیس بانک جهانی، جیم یونگ کیم، در مصاحبه با CNBC نسبت به تکنولوژی Blockchain دیدگاهی صریح داشت. با این حال، با بیان دیدگاه مثبت خود در مورد فناوری، او اشاره کرد که در مورد مشتقات فناوری Blockchain مانند بیت‌کوین خطراتی وجود دارد. با اِرن وان سِکِند همراه باشید.

وقتی از رئیس بانک جهانی پرسیده شد که آیا ارزهای مبتنی بر بلاک چین قابل قبول بودند؟، گفت:

“تکنولوژی Blockchain چیزی است که همه در مورد آن هیجان زده هستند، اما ما باید به یاد داشته باشیم که بیت‌کوین یک مورد بسیار کوچک از آن است [استفاده از بلاک چین در ارز]. شاهد هستیم که فناوری پیشتر در طرح های Ponzi بکار گرفته شده است، بنابراین بسیار مهم است که در ادامه اطمینان حاصل کنیم، از آن برای مقاصد خرابکارانه استفاده نمی‌شود.”

ترفند پانزی یک عملیات سرمایه‌گذاری کلاهبردارانه است. در این ترفند به سرمایه‌گذاران سودهایی برگردانده می‌شود که از بهره‌های متعارف به شیوه‌ای غیرعادی بالاترند.

بانک جهانی به عنوان یک منبع وام دهی، برای دولت های ملی به منظور تامین سرمایه مورد نیاز عمل می کند. این موسسه در حال حاضر، روشهای فناوری بلاک چین را در مواردی، همچون زمینه های شفافیت مالی بکار میگیرد.

هرچه که مصاحبه جلوتر رفت، دیدگاه های کیم درباره بیت کوین روشن تر شد، همانطورکه آن را در سرعت و دقت معاملات با “علی بابا” شرکت تجارت الکترونیک چینی، مقایسه کرد. او اظهار داشت که با ” Alibaba” ، تراکنش 160،000 دلاری فقط سه ثانیه طول می کشد و این شرکت قادر به ارزیابی اعتبار معامله در این مدت زمان بود. به این معنی که بیت‌کوین غیر ضروری است وقتی که مدل های دیگر می توانند کارهای مشابه انجام دهند.

5/5 - (1 امتیاز)
منبع
cointelegraph

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن