ارز دیجیتالمقالات آموزشی

بیت کوین چیست و چگونه کار می کند؟

در این مقاله بیتکوین bitcoin از ابتدا تا به امروز بررسی خواهد شد. ارزش ارز دیجیتالی بیت کوین از ابتدای پیداش تا کنون بیش از ۵۰۰۰ برابر شده است. در ادامه با مرجع کسب درآمد اینترنتی همراه باشید.

بیت کوین چیست ؟
سوال ابتدایی هرشخصی این است که بیت کوین چیست ! بیتکوین (bitcoin) یک نوع ارز دیجیتال است، که بصورت الکترونیکی ایجاد شده و نگهداری می‌شود. بیت‌کوین ها مانند دلار و یورو چاپ نمی شوند و توسط افرادی که با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری، مسائل پیچیده ریاضی را حل می‌کنند، تولید می‌شوند.

چه چیزی باعث تفاوت آن با ارزهای معمولی می شود؟
بیت کوین میتواند برای خریدهای الکترونیکی مورد استفاده قرار گیرد.به این معنا که مانند دلارهای معمولی، یورو یا ین است که به صورت دیجیتال نیز معامله می شوند. با این حال مهمترین ویژگی بیت کوین، و چیزی که آن را نسبت به پولهای معمولی متفاوت میکند، این است که بصورت غیرمتمرکز است یعنی هیچ مؤسسه واحدی آن را کنترل نمی‌کند.
این ارز توسط بانک مرکزی به طور فیزیکی چاپ نشده است. این بانک ها به سادگی می توانند پول بیشتری برای پوشش بدهی های ملی تولید کنند، بنابراین ارزش پولشان را کاهش می دهد. در عوض، بیت کوین به صورت دیجیتالی توسط یک گروه از افراد ایجاد می شود، که هر کسی می‌تواند به عضویت آن درآید. بیت کوین ها با استفاده از قدرت محاسباتی در یک شبکه توزیع شده استخراج میشوند. این شبکه همچنین معاملات انجام شده با پول مجازی را پردازش می کند، که به طور موثر بیت کوین را تبدیل به یک شبکه خود پرداخت میکند.

چه کسی آن را ایجاد کرد؟
یک توسعه دهنده نرم افزاری به نام Satoshi Nakamoto بیت کوین را مطرح کرد. که یک سیستم پرداخت الکترونیکی مبتنی بر اثبات ریاضی بود. ایده این بود که یک ارز را مستقل از هر مقام مرکزی تولید کنیم، که قابل انتقال الکترونیکی، با هزینه های پرداخت و معامله بسیار کمی باشد.
همچنین بیت کوین بصورت نامحدود در دسترس نیست، پروتکل بیت کوین (قوانینی که کار بیت کوین را انجام می دهند) می گویند که تنها ۲۱ میلیون بیت کوین می‌تواند توسط استخراج کنندگان ایجاد شود. با این حال، این سکه ها را می توان به قطعات کوچک تقسیم کرد (کوچکترین مقدار قابل تقسیم یک صد میلیونیوم از بیتکوین است و پس از بنیانگذار بیت کوین ساتوشی- “Satoshi” نامیده می شود).

بیت کوین برپایه چیست؟
ارزهای متعارف براساس طلا یا نقره هستند. از لحاظ نظری، می دانید که اگر یک دلار را در بانک سپردید، می توانید مقداری طلا در ازای آن بدست آورید (البته این کار در عمل ممکن نیست). اما ارزدیجیتالی بیت کوین بر اساس طلا نیست؛ بیت کوین بر اساس ریاضیات است. در سراسر جهان، مردم از برنامه های نرم افزاری استفاده می کنند که فرمول ریاضی را برای تولید بیت کوین دنبال می کنند. فرمول ریاضی بطور آزادانه در دسترس است، به طوری که هر کسی می تواند آن را بررسی کند.

ویژگی های بیت کوین

ویژگی های بیت کوین چیست ؟
ویژگی های بیتکوین زیاد است. اما این ارزدیجیتال دارای چندین ویژگی مهم است که آن را از ارزهای تحت حمایت دولت جدا می‌کند.
۱) بصورت غیرمتمرکز است. ( ارز decentralized)
شبکه بیت کوین توسط یکی از مقامات مرکزی کنترل نمی شود. هر دستگاهی که بیت کوین را استخراج می کند و پردازش می کند، بخشی از شبکه را تشکیل می دهد و ماشین ها با هم کار می کنند. این بدان معناست که یک مقام مرکزی نمی تواند با سیاست های پولی باعث بهم ریختن و ریزش شود یا به سادگی تصمیم بگیرد که بیت کوین های مردم را از آنها دور کند. همانطور که بانک مرکزی اروپا تصمیم گرفت در اوایل سال ۲۰۱۳ در قبرس انجام دهد. و اگر بخشی از شبکه به دلایلی غیرفعال باشد، این پول در جریان است.
۲) راه اندازی آن برای کاربر آسان است.
برخلاف روالی که در بانک های دولتی وجود دارد، شما می توانید یک آدرس بیت کوین را در عرض چند ثانیه برای خود تنظیم کنید، بدون اینکه سؤالی پرسیده شود و هزینه ای قابل پرداخت باشد.
۳) بطور مستعار است.
به نوعی کاربران می توانند چندین آدرس بیت کوین را نگه دارند و به اسامی، آدرس ها یا سایر اطلاعات شناسایی شخصی مرتبط نیستند. با این حال…
۴) کاملا شفاف است.
بیت کوین اطلاعات مربوط به هر معامله ای را که در شبکه اتفاق می افتد، در یک دفترچه عمومی و یک نسخه بزرگتری بنام بلاکچین Blockchain ذخیره میکند. اقداماتی وجود دارد که مردم می توانند انجام دهند تا فعالیت هایشان در شبکه بیت کوین شفاف تر باشد، بطور مثال اینکه که از همان آدرس های بیت کوین به طور پیوسته استفاده نمی کنند و تعداد زیادی بیت کوین را به یک آدرس واحد انتقال نمی دهند.
۵) هزینه های معاملات خیلی کم و حداقل هستند.
بانکها ممکن است هزینه ۱۰ پوند برای انتقال بین المللی را بپردازد. اما بیت کوین اینگونه نیست.
۶) سریع است.
شما می توانید پول را هر جا بفرستید و چند دقیقه بعد، به محض اینکه شبکه بیت کوین پردازش پرداخت را انجام می دهد، انتقال صورت میگرد.
۷) بیت کوین غیر قابل انکار است.
وقتی بیت کوین های شما ارسال می شوند، آنها را به عقب بر نمی گردانند، مگر اینکه گیرنده آنها را به شما باز گرداند.
این مقاله خلاصه ای از چگونگی ایجاد و عملکرد بیت کوین بود، و دانستن آن برای افرادی که قصد تجارت و کسب درآمد از طریق بیت کوین را دارند لازم می‌باشد. کسب درآمد از طریق بیت‌کوین یک روش نوین و کارامد در ایران میباشد. هرچند که تجارت جهانی آن به مرور از سال ۲۰۱۳ آغاز شده است. در مطالب بعدی سعی می شود نکات کلیدی درباره کسب درآمد از طریق بیت کوین آموزش داده شود.

آموزش افتتاح حساب در اینجا، کلیک کنید

4.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن