ارز دیجیتال

قیمت بیت کوین، مرز 6000 دلار را پشت سر گذاشت

بیت کوین دوباره به قدرت می رسد; یک هفته پس از عبور از قیمت 5000 دلاری، اکنون ارزش این ارز دیجیتالی مرز 6000 دلار را رد کرده است. با توجه به گزارش Coindesk، یک بیت کوین در طول معاملات دیروز ارزش 6،003 دلار داشت، که در مقایسه با قیمت امسال، افزایش بیش از 470% داشته است. با اِرن وان سِکِند همراه باشید.بیت کوین هفته خود را با نوسان و یک قیمت شناور شروع کرده بود، و درحالیکه بزرگترین افت خود در ماه را ثبت کرده بود و حدود 500 دلار کاهش یافته بود، مسیر خود برای شکستن رکورد قیمت را ادامه داد و از 6000 دلار عبور کرد. طبق آمار Coinmarketcap، بیت کوین امروز صبح 2.1 میلیارد معامله داشت. درحالیکه در 15 اکتبر، فعالیت تجاری آن 1.7 میلیارد بود. برای افزایش قیمت بیت کوین دو دلیل میتوان متصور شد: دلیل اول افزایش جریان سرمایه گذاری در ارز دیجیتال است و دلیل دوم، پیش بینی یک انشعاب(فورک) قریب الوقوع در بلاک چین بیت کوین است.

قیمت، سرمایه بازار و حجم معاملات بیت کوین

اکنون تحلیلگران پیش بینی می کنند که یک بیت کوین در ظرف پنج سال آینده برابر 25،000 دلار خواهد بود. تام لی، یکی از بنیانگذاران Fundstrat Global Advisor در مصاحبه ای با Business Insider، دو دلیل برای پیش بینی خود را مطرح کرد:

اولا، لی ادعا می کند که قیمت بیت کوین یک نسبت مستقیم با اثر شبکه دارد. این بدان معنی است که ارزش ارز توسط مربع تعداد کاربران آن افزایش می یابد. به عبارت دیگر، با بیشتر شدن تعداد کاربران، ارزش بیت کوین نیز بالاتر میرود. با توجه تئوری Tom Lee، می توان 94 درصد از حرکت قیمت بیت کوین در چهار سال گذشته را  با استفاده از این مدل توضیح داد.

دلیل دوم برای پیش بینی لی در مورد قیمت بیت کوین، چشم انداز جایگزینی بیت کوین بجای طلا به عنوان یک ذخیره ارزش(store of value) است. او دراین مورد اشاره کرد: “من فکر می کنم نسل بعدی جوانان، بیت کوین را به عنوان ذخیره ارزش خودشان مشاهده خواهند کرد”

آینده ارزهای دیجیتالی چه خواهد بود؟ این یک حباب بزرگ است که آماده است هر لحظه از بین برود؟ و یا آینده سرمایه گذاری مالی، رمزنگاری و اقتصاد است؟ نظر شما چیست؟

5/5 - (1 امتیاز)
منبع
investopedia

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن