ارز دیجیتال

قزاقستان، با پیروی از روسیه ارز دیجیتالی خود را ایجاد می‌کند

قزاقستان جدیدترین کشوری است که قصد ایجاد ارز دیجیتال رسمی خود را دارد. این کار در ادامه اقدامات دیگر کشورهای شوروی سابق برای ایجاد ارز دیجیتالی است که با هدایت روسیه انجام میپذیرد.  با اِرن وان سِکِند همراه باشید.

قزاقستان بعد از روسیه و سایر کشورهای شوروی سابق به دنیای ارزهای دیجیتالی وارد خواهد شد. از طریق مرکز مالی بین المللی آستانه (AIFC) که توسط دولت حمایت میشود، اعلام شد که آنها در این رابطه با یک شرکت مالتی با نام Exante قرارداد همکاری امضا کرده اند.

Exante خود را به عنوان یک شرکت سرمایه گذاری نسل بعدی معرفی می کند. آنها اظهار داشتند که با AIFC ، برای توسعه بازار ارزهای دیجیتالی در کشورهای شوروی سابق کار خواهند کرد.

Kairat Kelimbetov، فرماندار مرکز بین المللی امور مالی آستانا، گفت: “بلاک چین و ارزهای دیجیتالی درحال ورود به جریان اصلی اقتصاد امروز هستند.”

“تنظیم کننده های مالی آستانه، در حال حاضر کار خود را آغاز کرده اند و در حال ایجاد پایه ای برای اکوسیستم Fintech در قزاقستان هستند. ما معتقدیم که AIFC می تواند تبدیل به یک مرکز بین المللی برای عملیات Blockchain شود و توسعه بازار دارایی های دیجیتال، اولویت اصلی ما در آینده نزدیک است “

 فناوری مالی یا FinTech به معنای کاربرد نوآورانه فناوری در ارائه خدمات مالی است. فین‌تک معادل Financial technology  در فضای اقتصادی است و به کمپانی‌هایی اشاره دارد که با کاربرد تکنولوژی تلاش می‌کنند خدمات مالی را کارآمدتر کنند. شرکت‌های فعال در زمینه فناوری‌های مالی عموما استارت‌آپ‌هایی هستند که تلاش می‌کنند خودشان را در سیستم‌های مالی جا بیندازند و شرکت‌های سنتی را به چالش بکشند.

حمایت دولت

در مورد چگونگی کنترل و تنظیم این ارزهای دیجیتالی غیرمتمرکز، بحث های زیادی وجود دارد. از رویکرد ملایم سوئیس گرفته تا ممنوعیت سختگیرانه‌ی چینیها. اما به نظر می رسد روند جدیدی ایجاد شده است که در آن، کشورها، ICO خود را آغاز می کنند و ارزهای دیجیتالی تحت حمایت دولت خود را راه اندازی می کنند.

 ICO یا Initial coin offering یک حرکت برای جمع آوری پول از طریق استفاده از ارزهای دیجیتالی است. که می تواند یک منبع سرمایه برای شرکت های استارت آپ باشد. در ICO، درصدی از ارز دیجیتالی جدید منتشر شده، در یک مناقصه قانونی به سرمایه گزاران پیش فروش می شود.

در ماه آگوست، استونی، ارز دیجیتالی خود را با حمایت دولت معرفی کرد که “Estcoin” نامیده می شود. کشور کوچک اروپای شرقی اعلام کرد که در نظر دارد راه اندازی Estcoin را از طریق ICO انجام دهد.

ماه گذشته، ژاپن اعلام کرد که ممکن است ارز دیجیتال خود را، با نام J-Coin راه اندازی کند. همچنین پیشتر در خبر دیگری اعلام شده بود که جمهوری آباخازیا با حمایت روسیه قصد ایجاد ارز دیجیتال ملی خود را دارد.

قصد روسیه برای راه اندازی CryptoRubel، البته، بزرگترین خبر در مورد این ارزهای دیجیتال تحت حمایت دولت است، اما نیت هایش برای انجام این کار به نظر می رسد کمی متفاوت از دیگر موارد ذکر شده در بالا باشد.

Rate this post

2 دیدگاه

  1. قدیما کسی به خرید اینترنتی معتقد نبود
    اما الان دوستم از علی بالا خرید کرد و من از banggood

    سال 2009 ارز دیجیتال مسخره بود ، بیت کوین مسخره تر
    قیمت بیت کوین قدیما مفت بود ، چند سنت
    اما الان هر 1 بیت کوین 6500 دلار شده(یعنی حدود 26میلیون تومان )

    “”کریستوفر کخ در سال 2009 پنج هزار سکه Bitcoin را خرید و بابت آنها فقط 27 دلار را پرداخت کرد اما الان اگر بفروشن صاحب 33میلیون دلار پول است”

    بیت کوین را فراموش کنید ، دیگر نمی توانیم بخریم ?

    اما ارز جدید wcx رونمایی شده ، خیلی ارزانه و نیازی به خرید نیست و تنها با عضویت 50تا به اکانت شما اضافه می شود

    تست کنید ، تا 2 سال دیگر ارزwcx هم همانند بیت کوین از هر انس طلا هم پیشی خواهد گرفت

    از طریق لینک زیر وارد شده و روی Sign up کلیک کنید و یک ایمیل معتبر و رمز وارد کنید ودر مرحله آخر بر روی کلمه sign out بزنید تا اکانت شما فعال شود ( تمام )
    https://goo.gl/**v
    نیازی نیست بابت wcx پولی پرداخت کنید و تنها از طریق عضویت ساده به دست بیاورید بایک عضویت ساده مبلغ 50 wcx دریافت کنید.خرید و فروش این پول از یکم دسامبر ٬ ۱۰ آذر شروع میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن