ارز دیجیتال

بیت کوین در ایران- دولت زیرساخت جدیدی برای کاربران بیت کوین طراحی می کند

در یک خبر امیدبخش برای کاربران بیت کوین در ایران ، دولت ایران قصد دارد زیرساخت جدیدی برای بیت کوین بکار بگیرد. با اینکار شهروندان ایرانی قادر به انجام معامات بین المللی خواهند بود. با اِرن وان سِکِند همراه باشید.

تنش بین ایران و آمریکا

بیت کوین به عنوان ارز دیجیتالی شناخته می شود که پایه گذاری آن در کشورهای غربی بوده است. و اکنون با افزایش تنش ها بین ایران و ایالات متحده، دولت ایران درحال برنامه ریزی برای متصل کردن بیت کوین و ارزهای دیجیتالی به سیستم مالی خود است. در حال حاضر ایران و ایالات متحده در روابط خود دارای مشکلاتی هستند، همانطور که دونالد ترامپ از قرارداد با ایران به عنوان “بدترین قرارداد ممکن” یاد کرده بود.

جمهوری اسلامی ایران هنوز از تحریم های بین المللی رنج می برد که بر برخی از بخش های اقتصادی آن تأثیر میگذارد، از جمله مالی، انرژی و صنعت کشتیرانی. تحریم های بین المللی همچنین مانع دسترسی شهروندان ایرانی در استفاده از سیستم های پرداخت آنلاین مانند PayPal، Venmo و Braintree شده است. اما با وجود این تحریم، دولت به فکر راه دیگری است و آن پیاده سازی بیت کوین در ایران به عنوان یک عامل اصلی در پرداخت های آنلاین است. یکی از مزایای بیت کوین، این واقعیت است که یک ارز غیر متمرکز است و نمی تواند توسط یک نهاد مرکزی مانند شرکت یا دولت کنترل شود، در نتیجه کشور خاصی نمیتواند جلوی پرداخت های آنلاین را بگیرد و آن را برای کاربران خاصی تحریم کند.

با استفاده از بیت کوین در ایران ، شهروندان می توانند به راحتی از تحریم های اقتصادی عبور کنند و قادر به انجام معاملات بین المللی باشند.

زیرساخت بیت کوین برای ایران

پذیرش بیت کوین و تاثیر آن در اقتصاد ایران، یک نقطه عطف بزرگ در ارزهای دیجیتالی می باشد. به این معنی که دولت میتواند با ورود به پرداخت های بین المللی و ارزها ،درهای خود را به روی پیشرفت در این موارد باز کند. بر اساس گزارشها، دولت ایران قبلا بیت کوین و مزایای احتمالی آن بر اقتصاد کشور را مورد مطالعه قرار داده است. امیرحسین دوایی، معاون وزیر اطلاعات و ارتباطات ایران در این مورد گفته است:

“وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، درحال به انجام رساندن تعدادی از مطالعات، به عنوان بخشی از تلاشها برای آماده سازی زیرساخت استفاده از بیت کوین در داخل کشور است.”

علاوه بر این، دوایی افزود که فعالیت های بیت کوین شامل ایجاد پول می باشد، بنابراین بانک مرکزی ایران باید قوانین اساسی را تنظیم کند و فعالیت های مرتبط را نظارت کند؛ در غیر این صورت، اینکار چرخه اقتصادی را مختل خواهد کرد. ایران در حال حاضر، در صدد ایجاد یک زیرساخت مناسب، نه تنها برای بیت کوین بلکه برای سایر ارزهای دیجیتالی نیز می باشد.

هنگامی که این پروژه به پایان برسد، تمامی موارد به درستی، یکپارچه و تنظیم می شوند. پس از آنکه اقتصاد ایران به شدت از تحریم ها رنج برده است، کارشناسان بر این باورند که بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال، به اقتصاد ایران کمک خواهند کرد تا به مسیر خود بازگردد.

Rate this post
منبع
cointelegraph

2 دیدگاه

  1. مثلاً چه کاز می تونه بکنه قیمت هر دستگاه ماینیگ نزدیک به 15 میلیون هست از اون طرف باید هر روز روشن باشه هر چه دربیارم صرف برق خانگی میشه؟

    1. سوال شما ارتباط چندانی به مطلب نداشت
      دولت قصد راه اندازی بستر خرید و فروش بیت کوین و استفاده از بیت کوین رو داره
      و نه سخت افزارهای ماینینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن