ارز دیجیتال

صرافی بیت کوین btc-e با نام جدید wex.nz شروع به کار کرد

آخرین وضعیت سایت btc-e را در این پست پیگیری کنید. همانطور که در جریان هستید سایت اکسچینج بی تی سی ای ماه پیش از دسترس خارج شد و کاربران بسیاری بلاتکلیف شدند.

سایت اکسچینر معروف BTC-E که یکی از قدیمی ترین و بزرگترین سایت ها در زمینه کریپتو و بیت کوین بود، ماه گذشته ناگهان بسته شد.
پس از بررسی بیشتر متوجه شدیم که الکساندر وینیک یکی از ادمین های BTC-E دستگیر شد. به گزارش رویترز وینیک روسی ۳۸ ساله – به دلیل کلاهبرداری به مبلغ بیش از ۴ میلیارد دلار دستگیر شد. وینیک که در یونان سکونت داشته به درخواست مقامات قضایی آمریکا و توسط پلیس یونان بازداشت شده . به گفته ی خبرنگار رویترز بیش از ۷ میلیون بیت کوین در سیستم این سایت وجود داشته و حدود ۵ میلیون بیت کوین نیز دارای درخواست برداشت (Withdrwal) بوده که کار آنها متوقف شده است.
در تازه ترین گزارش مشخص شده که الکساندر وینیک به احتمال زیاد هکر سایت Mt. Gox می باشد که باعث ورشکستگی این سایت در سال ۲۰۱۱ شد و بالغ بر ۳۰۰۰۰۰ بیت کوین سرقت شده از این سایت در سایت BTC-E ردگیری شده است. از شواهد موجود بر می آید که سایت BTC-E با همین بیت کوین های سرقتی در همان سال ۲۰۱۱ بنانهاده شده است. وبلاگ WizSeq اعلام کرده که وینیک در واقع یک حلقه ی مهم از زنجیره ای است که سایت Mt Gox و چند سایت دیگر را از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ هک کردند و مقادیر زیادی بیت کوین دزدیدند.

***
پس از چندین هفته اخبار ضد و نقیض سرانجام سایت btc-e با دامین جدید شروع بکار کرده https://btc-e.nz/
این تاپیک مخصوص پاسخ به آخرین اخبار و سوالات عمومی در بیتکوین تاک پیرامون btc-e هستش.

طبق گفته مسوولان سایت حدود ۵۵% موجودی قبلی کاربرا در دسترس خواهد بود و ۴۵ درصد باقی مانده بصورت توکن (یا کردیت) خواهد بود که کاربران قادر به ترید این توکن ها بوده و میتونن داخل سایت خرید و فروش کنن. این خبر بسیار خوشحال کننده ای برای کاربران و دنبای کریپتو بوده،که این موضوع حاکی از قدرت گرفتن ارزهای نامتمرکز در برابر قدرت هایی چون کشور امریکاست و یک قدم رو به جلوی برای دنیای کریپتوکارنسی و decentralize است.حتما به یاد دارید که شرکت های همچون لیبرتی رزرو، ایگولد و اگوپی چطور تعطیل شدند و میلیون ها دلار از پول کاربران در سراسر جهان از دست رفت.
شاید بتوان گفت که یکی از دلایل بالا رفتن قیمت بیتکوین نیز مسائل پیش آمده پیرامون سایت BTC-e باشد.

****
سرانجام این صرافی با دامنه جدید WEX.nz فعالیت خود را آغاز کرد.
دامنه جدید همچون پلتفرم تبادل بیت کوین قبلی است. به عبارت دیگر همه چیز به جز نام صرافی، دقیقا مانند قبل است.
در قوانین صرافی وکس (WEX) اشاره شده که قوانین مبارزه با پولشویی (Anti-Money Laundering) و تعیین هویت مشتری (Know Your Customer) به شدت اجرا خواهد شد. در صفحه توافق‌نامه کاربران (User Agreement WEX) توضیح می‌دهد که اکنون این صرافی دارایی‌های دیجیتال با مقررات معاملات سنگاپور هم سازگار است.
همچنین بجای کد btc-e که قبلا قابل برداشت از سایت بود حالا کد WEX(وکس) جایگزین شده است.
با تمام این اوصاف آیا شما حاضر هستید با صرافی بیت کوین wex.nz کار کنید؟

****
برای تبدیل پول های الکترونیکی خود از این سایت استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن