درآمد روزانه دیجی کالا چقدر است ؟

درامد دیجی کالا

رموز موفقیت در فروش آنلاین و تجارت الکترونیکی

درآمد روزانه سایت ایرانی دیجی کالا چقدر است ؟

تاریخچه سایت دیجی کالا و درآمد صاحبانش

درس‌هایی از دیجی‌کالا و درآمد روزانه 1 میلیارد و 200 میلیون تومانی
درود خدمت همراهان همیشگی earn1sec
مشتاقان کسب و کار اینترنتی و تجارت الکترونیک
در این پست خبری که برای اولین در وبنا منتشر شده بود، را بازنشر کردم که به سرعت توجه زیادی از دوستان را در فیسبوک و توییتر به خود جلب کرد.

محتوای خبر اشاره ایی بود به صحبت های آقای سعید محمدی یکی از بنیانگذران فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا که در دوازدهمین همایش مدیریت کسب و کار های هوشمند در سازمان مدیریت صنعتی٬ گزارش عملکرد و اطلاعات مربوط به فروش دیجی‌کالا را برای اولین بار اعلام کرده است.
او گفته است که در حال حاضر تعداد فروش روزانه دیجی کالا روزانه ۲۰۰۰ سفارش است با متوسط ۶۰۰هزار تومان. با یک ضرب ساده، به عدد فروش (درآمد ناخالص) 1.200.000.000تومان در روز می رسیم. ( بله، اشتباه نمی کنید: یک 12 با 8 تا 0 !)
این سایت فروش اینترنتی کالاهای دیجیتالی که در سال 1385 یک استارتاپ با 5 نیرو بوده است، در حال حاضر بیش از 400 نفر پرسنل دارد. در ماه های ابتدایی کار، این سایت، قطعات کامپیوتر و تعداد محدودی پرینتر را عرضه می کرد. در سال های اخیر با افزایش میزان نفوذ اینترنت در مردم، و جلب تدریجی اعتماد مردم به بانکداری اینترنتی و سپس خرید از اینترنت، فضا برای گسترش فعالیت چنین سایت هایی بازتر شد.
 
امروزه یکی از بزرگ‌ترین و فعال‌ترین وب‌سایت های ایرانی در زمینه تجارت الکترونیک سایت دیجی کالا می‌باشد. دیجی کالا سایتی ست که در زمینه معرفی و فروش دستگاه‌های دیجیتال فعالیت می‌کند. این وب سایت به‌صورت میانگین روزانه حدود 400 هزار بازدید دارد. دفتر مرکزی این شرکت در روبروی فرهنگسرای ارسباران است که برای کارهای مالی و بازرگانی استفاده می‌شود. دفتر دوم در خارج از تهران و در جاده فتح واقع است که به مرکز پردازش‌ها نام‌گذاری شده است. دفتر سوم در پارک علم و فناوری شهرک پردیس می‌باشد که مرکز تکنولوژی و بازاریابی نام دارد.

ایده ی اولیه دیجی کالا :

سعید و حمید محمدی صاحبان دیجی کالا هر دو در کار عکاسی دیجیتال بودند. این دو برادر پس از جست و جو در اینترنت برای خرید دوربین به خیابان جمهوری مراجعه و یک دستگاه دوربین خریداری کردند که پس از چند روز متوجه شدند که لنز این دوربین تعمیری و دست دوم است. همین خرید جرقه ایجاد سایت دیجی کالا را در ذهن این دو زد.
این دو نفر در سال 1383 تصمیم به راه اندازی این سایت گرفتن و در سال 1385 این سایت را راه اندازی کردند. ابتدا این سایت کار خودا با 5 نفر پرسنل شروع کرد و در پایان سال 92 پرسنلش به 200 نفر رسیدند. مدیران این سایت می گویند قصد افزایش پرسنل این سایت تا پایان امسال به 700 نفر را دارند.
در گزارشی از مجله اکونومیست در سال 2014 سایت دیجی کالا با سرمایه 150 میلیون دلار در رتبه ی نخست سایت‌های ایران قرار گرفت. همچنین در گزارشی از واشنگتن پست در سال 2014 این سایت روزانه 3000 سفارش از مشتری‌ها دریافت می‌کند و این سایت در 16 شهر بزرگ ایران برای فروش محصولاتش نمایندگی دارد.
سعید و حمید محمدی از ابتدای تأسیس این سایت تا به امروز روزی 13 تا 14 ساعت کار انجام داه اند و معتقدند اگر کسی بخواهد الآن استارت چنین کاری را بزند باید روزانه 18 ساعت برای چند سال وقت بگذارد.

digikala دی جی کالا


افتخارات:

بر اساس گزارش مجلهٔ اکونومیست در سال 2014 این وب‌گاه با سرمایهٔ 150 میلیون دلار در رتبهٔ اول شرکت‌های اینترنتی ایران قرار گرفت. طبق گزارش واشنگتن پست در سال 1393 (2014 میلادی) این وبگاه روزانه 3000 درخواست خرید دارد و در 16 شهر مهم ایران برای پخش محصولاتش شعبه دارد. این شرکت 450 کارمند در سال 1393 دارد و تحویل محصولات به مشتریان را کارمندان شرکت به عهده می‌گیرند.

در سال 1387 در همایش ملی تجارت الکترونیکی، به عنوان وب‌گاه برگزیده از سوی وزارت بازرگانی معرفی شد. سایر افتخارات دیجی‌کالا عبارتند از:

برگزیده به عنوان برترین کسب و کار در حوزه تجارت الکترونیکی در چهارمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۱۳۹۳
برگزیده در جمع ۱۰ قهرمان کارآفرینی دنیا در کنگره جهانی کارآفرینی در سال ۲۰۱۴ در مسکو
برگزیده برترین سایت خرده فروش آنلاین در ششمین جشنواره وب ایران در سال ۱۳۹۲
برگزیده دومین اجلاس جهانی نشان منتخب در سال ۱۳۹۲
برگزیده بهترین وب سایت فروشگاه اینترنتی در پنجمین جشنواره وب ایران در سال ۱۳۹۱
برگزیده بهترین طراحی کاربردی در پنجمین جشنواره وب ایران در سال ۱۳۹۱
برگزیده بهترین وب سایت فروشگاه اینترنتی در سومین دوره جوایز فناوری ایران در سال ۱۳۹۱
برگزیده همایش ملی توسعه دانایی محور در سال ۱۳۸۸
کسب نشان مرکز کیفیت‌های برتر در سال ۱۳۸۸


رموز موفقیت دیجی‌کالا:

یکی از مهمترین رازهای موفقیت دیجی‌کالا از لحاظ فنی، 2 ویژگی مهم «مقایسه» و «نظرات کاربران» است. به اعتقاد من، به عنوان یک کاربر، و هم به عنوان کسی که در این حوزه چندین سال فعالیت حرفه ایی می کند، این دو ویژگی، برگ های برنده ی دیجی کالا در برابر دیگر رقبانش بوده و هستند.
اگر چه این دو ویژگی تنها مزایای این سایت نیستند و توسط دیجی کالا هم ابداع نشده اند اما پیاده سازی درست آن، توانسته است، این سایت را به عنوان اولین و موثقترین مرجع خرید اجناس الکترونیکی  (بخصوص گوشی های همراه) برای من و بسیاری دیگر از  دوستان، آشنایان و همکاران مان تبدیل کند.
چندی پیش، ( به نظر می رسد پس از جذب سرمایه ایی کلان) این کسب و کار اینترنتی، پوست انداخت. هم در معنای و اقعی کلمه، یعنی ظاهر و رابط کاربری اش مدرنتر و زیباتر شد و هم تعدد و تنوع اجناس و کالاهای ارائه شده را بالا برد. حالا شما می توانید ریش تراش و یا بیگودی هم از دیجی کالا بخرید.
 
درس مهم: استمرار، پشتکار و تلاش روزانه برای بهتر شدن

به نظر من، استارتاپی ها باید دیجی‌کالا را زیر نظر داشته باشند. مسیری که این کسب و کار (نوپا در سال 1385) تا امروز طی کرده است، راه آسانی نبوده است. مشکلات متعددی فنی به دلیل نبود زیرساخت های مناسب فناوری اطلاعات در کشور، مسائل و معضلات ناشی از عدم وجود قوانین مشخص و روشن درباره اینترنت، و تجارت الکترونیکی، گریبانگیر هر کسب و کاری در این حوزه بوده و هست.
آنچه مهم است، پایداری بنیانگذاران و گردانندگان یک کسب و کار اینترنتی، و ناامید نشدن از اتفاقات و ناملایمات، و ادامه کار است.
به راستی، این موفقیت، یک شبه روی نداده است.  به قول بیز استون، از بنیانگذاران تویتر: « گذر زمان، پشتکار و 10 سال تلاش، به تدریج شما را به صورت یک موفقیت یک شبه جلوه می دهد! »
 
digikala دی جی کالا

اعتماد، اعتماد، اعتماد:

شاید یکی از دلایل مهم دیگر در موفقیت دیجی‌کالا بخصوص  در بخش تلفن های همراه، بازار کاذب و غیرقابل اعتمادی است که به دلیل عدم صداقت، کلاهبرداری های مختلف، تبلیغات گمراه کننده و عدم دانش کافی فروشندگان خرده فروش در میان مردم بوجود آمده است.
خیلی ها، ترجیح می دهند، به جای اینکه چند روز وقتشان را صرف رفتن از این مغازه به آن مغازه، و شنیدن حرف های ضد و نقیض کنند، در خانه خود پشت کامپیوترشان بنشینند و با آرامش و بدون دغدغه، کالای مورد علاقه شان را بررسی، مقایسه و
سپس خریداری کنند.
با وجود تنوع بسیار در انواع کالاهای مصرفی الکترونیکی بخصوص موبایل ها، سرعت بالای ورود مدل های جدید به بازار، رقابت شدید میان تولید کنندگان، بالا و پایین رفتن قیمت ها، بازی های روانشناختی تولید کنندگان با قیمت گذاری های مختلف، انتخاب و خریدن  بهترین گوشی ممکن به نسبت بودجه مورد نظر را به کاری پر از استرس تبدیل کرده است.
کاری که دیجی کالا کرده است، کاهش این استرس، از طریق ارائه طیف وسیعی از اطلاعات مختلف درباره کالاها، به شکل متن و تصویر و فیلم، و همچنین نترسیدن از به اشتراک گذاری تجربه خرید کاربرانش است.
 
عدم وجود رقیب خارجی:

وقتی این آمار فروش را برای بار اول دیدم، فورا به این فکر افتادم که غول های فروش اینترنتی مانند آمازون ممکن است چقدر در روز فروش داشته باشند؟!
جالب است بدانید آمازون در سال 2012 هر ثانیه بیش از 300 آیتم می فروخته است.
درآمد (فروش) سالانه آمازون، در سال 2013 چیزی نزدیک به 75 میلیارد دلار بوده است که پیش بینی می شود در سال 2014 به 100 میلیارد دلار برسد.
مساله تحریم بانکی و مالی کشور، تهدیدی است که توسط کسب و کارهایی مانند دیجی‌کالا به فرصت های طلایی تبدیل شده است. به دلیل وجود تحریم ها، کمپانی های بزرگ و چند ملیتی مانند Amazon.com و eBay.com نمی توانند در ایران فعالیتی مانند کشورهای دیگر داشته باشند.
ورود Amazon به هر کشور جدیدی، قلب صاحبان کسب وکارهای محلی آن کشور را پایین می ریزد. مناطق قابل دسترسی این غول تجارت الکترونیکی بسیار وسیع شده است. دوستان من در منطقه خودگردان کردستان عراق کوچکترین چیزهایی که در بازار پیدا نمی شود یا گران به نظر می رسد را از آمازون می خرند که اغلب با احتساب هزینه های ارسال هم ارزانتر از بازار محلی به دستشان می رسد.
 
برهم زدن بازارها (Disruption) :

دیجی‌کالا توانسته است بازارهای سنتی کسب و کارها را بر هم بزند. حالا دیگر هیچ شرکت یا مغازه فروش محصولات الکترونیکی از گزند دیجی‌کالا در امان نیست و آن چیزی که روزی دست کم‌اش می گرفتند به تهدیدی جدی تبدیل شده است. قطعا به دلیل الکترونیکی بودن، عدم وابستگی به زمان و مکان خاص و دلایل بسیار دیگر، هزینه های اداره و نگه داری دیجی‌کالا به نسبت شرکت ها یا مغازه هایی در آن سطحِ از فروش، بسیار پایین‌تر است.
دیجی‌کالا به کل کشور دسترسی دارد حالی که برای یک کسب و کار محلی، این کار امکان پذیر نیست.
نمونه جهانی این نوع برهم زدن بازارهای سنتی، آمازون است. فروشگاه های زنجیره ای بزرگ کتاب و محصولات فرهنگی در آمریکا این سایت را که در سال 1995 لانچ شد، خیلی جدی نگرفتند اما آمازون در عرض 2 سال آنقدر پیشرفت کرد که وارد بورس شد.
 
پیام و اثرگذاری انتشار این خبر:

یکی از مهمترین نتایج حاصل از انتشار چنین آمار جالبی این است که توجه بسیاری از جوانان به مزایا و فرصت های بازار فناوری اطلاعات جلب می شود. اما، مهمتر از آن این است که سرمایه ها را به سمت این حوزه هدایت خواهد کرد.
به قول وزیر اقتصاد آقای دکتر طیب نیا درهمایش بهبود فضای کسب و کار ایران، یکی از مشکلات اقتصادی کشور این است که سرمایه ها در خاک و دیوار اسیر شده اند. حال، با شنیدن چنین آماری، سرمایه گذاران بخش مسکن و انبوه سازی، به فکر فرو خواهند رفت.
 
کسب و کارهای مشابه در چه حال هستند؟

تعداد فروشگاه های اینترنتی در ایران کم نیستند اما برخی از آن ها، توانسته اند اسم و رسم بزرگتری به هم بزنند. از جمله مشهورترین آن ها، غیر از دیجی‌کالا، می توان به چاره، فینال، ورچین، زنبیل، تهران‌کالا و … اشاره کرد.
شاید هیچ کدام از این فروشگاه ها، که هر کدام سیاست های متفاوتی در کارشان در پیش گرفته اند نتوانسته جایگاه دیجی کالا را در ذهن کاربران ایرانی بدست آورند.
در مقایسه ی دیجی کالا با فروشگاه های همه‌چیز فروش مانند چاره و فینال که از نظر تنوع محصولات و پشتیبانی، استانداردهای بالایی را رعایت می کنند، می توان 3 تا از مزیت های رقابتی مهم دیجی کالا را به شرح زیر نام برد:
1-تمرکز بر بازار مشخص کالاهای الکترونیکی
2-ارائه گارانتی اختصاصی خود
3-رابط کاربری جذابتر و  تلاش مداوم برای بهتر کردن
تمرکز دیجی کالا از ابتدای شروع به کار، بر این بازار Niche به آن کمک کرد تا هزینه های عملیاتی و همچنین دردسرهای تامین، انبار، نگه داری و ارسال کالاهای حساس را نداشته باشد. دیجی کالا توانسته است کاری کند که در مدت زمان کوتاهی، محصولاتی که در جهان فروششان شروع می شود را با قیمتهای رقابتی عرضه کند.


منابع :
wikipedia
khoshfekri.com
جمعه 11 اردیبهشت 1394 03:29 ق.ظ
الان خرید از دیجیکالا خیلی بصرفه تر و مطمئن تره
earnmoney :
جمعه 4 اردیبهشت 1394 12:47 ق.ظ
700 نفر واقعاً شاهکار ایرانی به نظر من این دو نفر میشه با مارک زاکربرگ مقایسه کرد.
earnmoney :
پنجشنبه 3 اردیبهشت 1394 10:04 ب.ظ
سلام
متن خوبی بود وتاثیرگذار منکه بشخصه خیلی دوست دارم تواین حوزه فعالیت کنم رشته ی دانشگاهیمم بی ربط به این قضیه نبوده اگه کسی هست که علاقه مند ومیخواد کسب وکاراینترنتی راه بندازه پیام بزاره
earnmoney :
چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394 07:48 ب.ظ
سلام لطفا به غیر از سایت های کلیکی راه ها و سایت های دیگه ای برای کسب درآمد از اینترنت بگید
earnmoney : سلام
یعنی من تو این سایت فقط سایت کلیکی معرفی کردم؟
سه شنبه 1 اردیبهشت 1394 05:42 ب.ظ
در جواب دوستمون ماهان باید بگم که در این بحثی نیست که دیجی کالا بهترین فروشگاه آنلاین ایرانی هست یا حداقل جزو 3 تای اول. شما اگه نخوای هم ازش خرید کنید نمونه بهتر توی ایران نمی تونید پیدا کنید یکی دیگه از فروشگاهها که من با اون هم به مشکل خوردم چاره هست... یه نکته هم هست اینه که شانس هم دخیله در فروشگاه های ایرانی!!! یعنی من 6 ماه پیشه یه گیم پد خریدم از دی جی کالا بدون مشکل وقتی هم پست کردن بهم اس ام اس زدن دو سه روز بیشتر نشد... ولی یادمه 3 سال پیش می خواستم توی سایتش سفارش ثبت کنم سرعت نت پائین بود نمی دونم مشکل از نت من بود یا سایت مجبورشدم زنگ بزنم که یه ضعیفه زبون نفهم جواب داد و پدر ما رو درآورد که شرحش طولانی میشه بخوام توضیح بدم چاره هم وا وی لا سفارش ما 5 روز توی انبارشون مونده بود یادشون رفته بود!!! در کل نمی شه به یک فروشگاه یا یه سایت گیر داد یه مشکل کلی هست باید فرهنگ و سیستم کلی مملکت روش کار شده باشه متاسفانه در مملکت ما برای پیشرفت به طور کلی انگیزه و جدیتی وجود نداره که این عقب افتادگی خودش رو به اشکال مختلف نشون میده... .
earnmoney :
سه شنبه 1 اردیبهشت 1394 01:00 ب.ظ
راست میگن من یه بار برای تست یه هدفن خریدم 20 روز طول کشید تحویل دادند. برای بار اول و اخر بود که خرید کردم ازش.
earnmoney :
یکشنبه 30 فروردین 1394 06:13 ب.ظ
آره بحثی نیست حرفتون درسته... باید به شرکت ها و افرادی که در ایران موفق بودن هم پرداخته بشه... صد در صد این کار مفیده... البته من هم به عنوان یه مخاطب معمولی نظر دادم نه متخصص... این کاری که انجام میدید و به غیر از معرفی سایت های کسب درآمد به مسائل کلی تجارت الکترونیک می پردازید خیلی خوبه و باعث پربارتر شدن سایتتون میشه...امیدوارم همینطوری ادامه بدید.
باز هم تشکر به خاطر سایت خوبتون.
earnmoney : اختیار دارید
همینکه نظرتون رو با ما به اشتراک میگذارید خودش کلی ارزش داره
و امیدوارم تو بقیه پست ها هم نظر شما رو داشته باشیم
خواهش میکنم نظر لطفتونه
یکشنبه 30 فروردین 1394 03:14 ب.ظ
حرفتون درسته متوجه هستم ولی بهترین های ایران بهترین های جهان سومی هستند منظور من یه مسئله کلی هستش که مربوط میشه به فرهنگ کلی یه مملکت به عنوان مثال شما بروکراسی اداری ایران رو با کشورهای پیشرفته مقایسه کنید مسلما قابل قیاس نیست البته استثنا همیشه هست ولی به طور کلی کیفیت زندگی در کشورهای عقب مانده با کشورهای پیشرفته قابل قیاس نیست این فکر کنم چیز بدیهی باشه. اینی که میگین جزو پربازدید کننده ترین سایت های ایرانی هست بحثی نیست ولی بستگی داره توقع شما در چه سطحی باشه به نظر من در کشورهای پیشرفته زنگی پر از نقص ایراده چه برسه به کشورهای عقب مونده مثل ایران...
مرسی...
earnmoney : سلام
صد درصد همینطوره ،من داخل همین متن یک مثال هم از فروش امازون و ebay گذاشتم دوست خوبم
اون چیزی که شما میگی شکی درش نیست
ولی دی جی کالا در ایران حرف اول رو میزنه
ما باید در ایران حداقل حرفی بزنیم که بعدش بتونیم جهانی فکر کنیم
این پست هم هدفش این بوده
یکشنبه 30 فروردین 1394 10:09 ق.ظ
زکی همینمون مونده که از سایت های ایرانی درس بگیریم من تجربه خرید از دیجاکلا رو هم داشتم از چاره هم خرید کردم همشون سر و ته یه کرباسن دهن ما رو که سرویس کردن... در ضمن من اگه پول داشته باشم جورابم هم از آمازون امریکا و اروپا می خرم... البته اونها هم بی عیب نیستن ولی سگشون به شرکت های ایرانی شرف داره... .
earnmoney : سلام
دوست من
این سایت درآمد میلیاردی داره و کارش هم مشخصه
حالا ممکنه کمی و کاستی داشته باشه
ولی جزو چندین سایت اول پربازدید ایران هست
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.